Kerst 2020

Kerst 2020 2021

 

Aan het einde van het jaar is het altijd goed om terug te blikken. Het jaar 2020 is (bijna) voorbij. Reden voor vreugde is er nauwelijks. Het hele jaar heeft voor iedereen in het teken van het coronavirus gestaan.

Tijd voor even een lichtpuntje/filmpje van pakweg 10 seconden om u allen fijne feestdagen te wensen en een gelukkig 2021!

Op naar een fantastisch jaar!

Mocht ik in 2021 iets voor u kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag.

Tevens wil ik u informeren dat Diprofilm vanaf 21 december tot en met 3 januari gesloten is.
Vanaf maandag 4 januari sta ik weer voor u klaar.

Klik op foto om het filmpje te starten.

Wat kost het om een video te laten maken

Opdrachtgevers vragen zich wel eens af (en terecht): wat zijn de kosten van een video en betaal ik een correcte prijs?

 Ook ik vraag me wel eens af of mijn tarieven marktconform zijn. Dus daarom ben ik eens gaan zoeken op het internet om tarieven en kosten van zo veel mogelijk videomakers en productiebedrijven te verzamelen en te vergelijken. Ik heb prijzen gezocht op fora van filmers maar ook op bedrijfswebsites. Ik heb hier in het verleden al vaker een artikel over geschreven.
De gegevens die ik verzameld heb, deel ik hier graag met u.

Voice over en ondertiteling!

Voor deze grote speler op de bouwmarkt kreeg ik de vraag of ik voor hen voor heel Europa de passende voice over onder een reeds bestaande video/commercial kon gemonteerd. Dat kan ik inderdaad voor hen verzorgen.

De commercial is oorspronkelijk in het Engels. Het bedrijf voor wie ik dit maak, is internationaal georiënteerd. 
Voor bijna alle Europese landen heb ik nu een (native) voice over toegevoegd. Italiaans, Spaans, Turks, Portugees, Frans, Nederlands, Duits, Zweeds, Noors enz enz.Leuke klus! 

Wat is een goede manier om uw video te presenteren op uw website?

U heeft een mooie website en wilt u een filmpje toevoegen. Wat zijn de opties? Uploaden, Youtube, Vimeo of linken? Wat past het beste bij uw werkwijze/product of dienst?

Wat kost een videoproductie

Wat kost een videoproductie:

Het antwoord is heel simpel, maar wordt bepaald door een paar factoren die we moeten afstemmen voordat we een reële prijs kunnen afgeven.

Voor u als opdrachtgever is het zeker moeilijk om een goede keuze te maken. 

Er zijn een aantal factoren die de investering in een bedrijfsfilm rechtvaardigen. De meest belangrijke is de waarde die je er voor terug wilt. Wat moet de bedrijfsfilm voor je bedrijf gaan doen, wat wil je communiceren, hoe lang moet de investering meegaan en welke positie en propositie wil je naar buiten brengen?

De kosten van een online video zijn sterk afhankelijk van het type film, de lengte en de doelstellingen. In een gesprek met u proberen we de doelen helder te krijgen zodat de film aan uw verwachten zal gaan voldoen. Afhankelijk van de technische invulling en productietijd maken we dan een, op uw wensen afgestemde, offerte. Meer informatie over onze werkwijze, klik hier.

De tarieven van een videoproductie kunnen sterk variëren. Afhanekelijk van het doel en uw wensen kan een concept oneindig uitgebreid worden. 
Het tarief wordt namelijk samengesteld aan de hand van uw wensen en is gebaseerd op:

  • Het soort videoproduct
  • Het aantal filmlocaties / hoeveelheid filmdagen
  • Gewenste montagestijl
  • De samenstelling van de filmploeg/inhuren van acteurs.actrices
  • Toepassing van een voice-over ingesproken door een stem-acteur
  • Muziekrechten inclusief afkoop van rechten
  • Filmduur
  • Special effects / animatie / graphics
  • Luchtopnames met een drone
  • Ondertitelen en vertalen van de film

Een film is en blijft maatwerk maar om een idee te krijgen van de kosten hebben we hier enkele videopakketten samengesteld.

Om een definitieve prijs te bepalen maken wij graag een offerte op maat.

 

Nog ergens een bedrijfsfilm liggen?

Heeft uw bedrijf een keer een mooie bedrijfsfilm gemaakt voor heel veel geld? Grote kans dat deze nu ergens ligt in een kast verborgen achter ordners.

Zonde! Zou het niet leuk zijn om zo een verouderde film weer nieuw leven in te blazen. Denk hierbij aan het omzetten van de film voor digitaal gebruik, bijvoorbeeld als ondersteuning van uw website.

Of overweeg eens de bestaande film te moderniseren. 
Dus nieuwe delen erin zetten zodat de film weer actueel is. Dat zou een goedkopere oplossing kunnen zijn.

Verschil tussen 2K en 4K video

Je hoort steeds vaker de term 4K. Wat betekent dat en zal ik mijn video ook in 4K moeten laten opnemen? Als die vraag aan mij gesteld wordt,

beantwoord ik deze met een wedervraag: waar gaat u de (bedrijfs)film op afspelen? Want dat is van groot belang.

Een 4K film komt helemaal tot zijn recht wanneer men deze afspeelt op een 4K monitor (3820x2160 pixels). Heeft u deze niet dan lijkt het me niet zinvol om een video in 4K te maken. 
Als u de video die gemaakt is in 4K wilt afspelen op uw HD TV of op YouTube dan wordt deze ge-downgrade (dus verkleind, aangepast) naar de resolutie die standaard is bijv. HD TV. 
4K zal in de toekomst zeker een standaard gaanworden maar op dit moment is er nog heel weinig materiaal in 4K te zien. Netflix en Amazon VOD diensten  (VOD - Video on Demand) bieden 4K films aan voor speciaal tarief.

Hoe belangrijk is video marketing?

Video marketing was al belangrijk maar wordt in de nabije toekomst onmisbaar. Het is het moderne marketingmiddel met enorme mogelijkheden en een gigantisch potentieel bereik. DiPro Film helpt u daarom graag deze tool in te zetten.

Google is de grootste zoekmachine ter wereld. En YouTube is de grootste zoekmachine met films. Nu heeft Google, Youtube gekocht. Bedenk eens wat dit voor een kansen en mogelijkheden voor beiden zoekmachines biedt en wat dat voor een bedrijf betekenen kan!
Die samenwerking is goud waard. Men verwacht dat YouTube dit jaar ruim 350 miljoen bezoekers krijgt.
Zo biedt YouTube een enorm platform voor videomarketing en dus unieke kansen voor marketeers. Steeds vaker wordt YouTube ook in de B2B ingezet. Bedrijven starten hun eigen YouTube kanaal en plaatsen relevante clips online of digitaliseren hun film (zie eerder blogL de kracht van bewegend beeld).

Nu is het zo dat de rating van een website mede bepaald wordt door het wel of niet hebben van webfilm op de websites. Bij het hebben van een webfilm op de site, komt uw website hoger in de rating. Met andere woorden, de website MET webfilm komen hoger in de zoekresultaten. En mensen zien liever een kort filmpje dan het lezen van lappen teksten. En een film heeft veel meer impact. Je combineert beeld en geluid en dat blijft veel langer hangen. De gemiddelde tijd dat een klant, prospect op de site blijft waar een video op staat, is 2 minuten, bij een website met alleen tekst, blijft men maar ong. 35 seconden " hangen" .

Dus mis de trein niet!